Thursday, 10 May 2012

Di cium abg lipan :P

hee:)
salam...
erm,...ni nita nk cite pasal apa yg berlaku kat nita 3 hari lpas...
law tengok tajuk yg nita buat 2 mcm sweet jew kn...hehehe...
ermm...sebenarnya nita bukan kene cium lipan la..tapi.....kene sengat lipan masa tido...
nita igatkan satu jew kene gigit..upenyew dua la....adoiii...cian nita...
dan kalau nak tahu lagi, nita bukannya kena gigit kat kaki o tangan taw...tapi dekat kepala..
ish200x.....

mcm ni lah rupa lipan tu...tapi bukan ini lahh...ni cuma contoh jew

ceritanya begini....jom layan....hehhee.....

lebih kurang pukul 2.45 pagi o subuh la senang citer :) hehhe... nita terjaga dari tido...kat rambut nita rasa macam tersangkut kat sesuatu...nita ingatkan tersangkut kat penghadang katil kat belakang 2...jadi nita tarik la pastu tido balik.....
tah macam mana, nita terjaga balik...terkebil2 mata nita dalam kegelapan malam 2...
nita terasa kepala nita sakit sangat, kepala sebelah kiri terasa sangat sakit dan berdenyut2....
nita biarkan jela ...terus jew baring cuba tok lelap..sebab nita ingatkan kepala nita cuma pening kepala...nita ni mmg dh biasa kene pening kepala dan hidung berdarah...jadi nita biarkan jela...
tapi lama kelamaan kepala kiri nita rasa sakit sangat, nita ingatkan nita kene migrain jadi nita diam je...pastu nita duduk kat atas katil sambil tahan sakit....
ermm...dalam lima minit jugak la nita terdiam macam 2...tapi nita jadi x tahan bila tiba2 leher nita rasa kejang dan x boleh nk gerak, nk toleh ke kiri o ke kanan sikit pon sakit....
nita cuma mengerang kesakitan pelan2 jew....
di sebabkan kan nita dh x tahan menahan kesakitan 2..nita cuba memanggil emak dalam kegelapan 2....
agak lama jugak lah nk kejot mak coz dh malam sangat kan,.. nasib baiklah bilik mak n abah kat sebelah jew....
mak n abah pon kelam kabut tengok nita...

mak = ada kelabang kot....(kelabang bahasa jawe lipan)
nita = x tahu mak, kepala sakit sangat ni...leher rasa kejang....

mak nita suruh keluar  dari bilik selepas itu mak pegi ketepikan  semua bantal2 yg ada kat atas katil....
tengah cari2 2 lahhh mak nampak ada seekor lipan mcm kat atas 2....
mak abik penyapu pukul kat lipan 2 tapi lipan 2 lari...x dpt jumpe sampai la sekarang...
puas nita cari pon tetap x jumpe...

nita igatkan nita kene gigit lipan satu sengatan jew...rupa-rupa nya kan, nita kene due gigitan....
wow!!..mmg sakit malam 2...tapi keesokannnya dh ok...
alhamdulillah smpai sekarang nita sehat lagi... :)
cuma nita takot kalau ada kesan jew lpas kena gigit lipan 2...
harap2 x da la....

bersyukurlah kepada Allah jika diberi kesihatan.amin....

1 comment:

  1. kalau nak hilang kan kesan lipan tu macam mane ?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...