Tuesday, 24 July 2012

patah hati... x bez mcm ni

salam..
hai...
hari ni nita nak cerita sikit pasal patah hati...

rasa patah hati adalah sesuatu perasaan yang tidak menyeronokkan, dan kadang-kadang akan menyebabkan kemurungan, contohnya nafsu makan berkurangan, mata bengkak kerana menangis semalaman, malah kadang-kadang emosi seseorang akan meningkat secara tiba-tiba dan yang lebih buruk lagi apabila akan menyebabkan akal seseorang itu berhenti..
ermm.. berat juga risiko patah hati ni kan


nita terbaca satu aktikel ni, dekat penulisan dia, katanya... seseorang yang mahu jatuh cinta, bererti dia juga seharusnya mahu sakit kerana patah hati.
patah hati ini juga ada baiknya kerana sesetengah punca patah hati ini akan menyebabkan seseorang itu menjadi lebih matang, berfikiran lebih terbuka serta lebih kuat menerima dugaan di masa akan datang.
jadi kita kena lah ambil unsur positif nya kan.. 



memang tidak mudah melupakan kekasih kita yang dulu amat dicintai dan disukai, kerana mereka adalah kekasih kita yang terindah sebelum ini yang pernah dimiliki. tidak kira lah sama ada dia menolak cinta kita, atau kita yang menolak cintanya, setelah berlaku sesuatu masalah yang menyebabkan kita bersama pasangan putus, kita seharusnya menjalinkan hubungan kawan dengan mereka dan tidak perlu bermusuhan. manalah tahu, setelah kita berkawan hubungan kita dapat diperbaiki disebabkan kita telah banyak belajar sebelum ini tentang mereka ...jika dia tidak lagi menjadi pasangan kita semula cukup la saja menjadi sahabat atau teman biasa, kerana kan tidak elok manusia bermusuhan.. tiada makna kita bermusuh setelah putus bercinta, cuma berdoa bekas pasangan masing-masing bahagia dengan kehidupan sendiri..


ermm... nita tak pasti sama ada pandangan nita ni dipersetujui atau tidak, apa yang penting selagi kita hidup carilah kebahagian, jika kesedihan datang.. belajarlah mengatasi kesedihan itu dengan matang..
nita pun pernah patah hati dan sentisa belajar mengubat rasa patah hati, jika tidak dikawal rasa patah hati ni banyak pula risiko lain ayang akan datang kan.. daripada memikirkan hal-hal sebegini baik kita memikirkan keluarga kita yang sentiasa ada bersama kita...\

 <3 love u so much <3
untuk seseorang yang sentiasa ikhlas pada nita

ok lah.. x nak cakap banyak-banyak...
sampai disini sahaja coretan nita
jumpa lagi...
wasalam



patah hati :(

salam..
sekarang ni nita dilanda kesedihan yg amat sgt...
ermmm.. sumenya gara2 cinta remaja yg x kemana ni..
kenapa harus jadi mcm ni...
cemburu melihat si dia dengan kekasih lamanya dan kawan2 perempuannya..
dan x tahan juga melihat kekasih lama kita dh ada yg punya..
ermmm...
nita mahukan kekuatan dlm diri ini..
ya Allah.. berikanlah diriku kekuatan itu dlm mengharungi dugaan mu ini ya Allah..
tipiskan lah tahap cemburu ku ini agar tidak 
menyakitkan hati ini lagi....
kalau patah hati....
Islam lah ubatnya


Allah itu tahu apa yg terbaik bg umatnya..
mcm satu kiasan ni...

" bila kita mintak bunga, Allah tidak akan beri bunga tapi Allah bg ulat bulu, sebab ulat bulu bila dh jadi rama2 lebih indah dan cantik drp rama2 "

maknanya kt sini, Allah x kn berikan apa yg kita mintak sebab Allah itu tahu apa yg terbaik untuk hamba2 nya...

semoga hati nita kuat dlm kehidupan ini...amin...
x mahu ckp byk...
jumpa lagi...
wasalam

carilah penawar bagi hati mu

Monday, 23 July 2012

hapy besday irwen n k.mizah :D

salam..
nita nk tunjukkan la sikit apa yg kitorang buat masa 
sambut bday irwen n kak mizah ari 2...
jeng2...
apam comel...
tengok lah kt bawah 2..
macam2 jenis corak apam ada...

hapy bday kak mizah n irwen


pandangan drp atas

ni lah die bdak nye
sebelah kanan 2 irwen n sebelah kiri 2 kak mizah

angry birds x dilupakan..wajib ada..hehehe

drp pandangan sisi ...

kalau nak tahu tema hiasan ni adalah...

"diatas meja belajar"

ada jam, ada air minum, ada apam yg tertumpah dalam bekas
then yg paling penting ada kertas n pen 2...
hehhee..
kalau xpaham jugak tema ni..
abaikan jew..
yg penting apam ni sedap..
dan yg paling nita rasa nk gelak bila tengok kekawan macam syg jew nk makan apam 2..
mana x nya..comel2 kn... :D

k lahh.. nita pon malas nk ckp2 byk2..

cuma harapan nita n kekawan harap dorg suka dengan kejutan kami ni...
semoga dimurahkan rezeki dan kehidupan lebih bermakna dengan keberkatan oleh Allah..
amin..

kerjasama oleh : raihan, ila, bebek, era, yana dan eja

selamat petang dan wasalam...
:D

teman bukan sampai di sini

Monday, 16 July 2012

jadi MC utk program debat :D

salam...
ari ni nita nk cite la sikit pasal nita jadi MC masa hari2 yg lepas... 
jap2..nita nk igat balik bila tarikhnya...
hah!! masa 7 dan 8 julai 2012..
nita jadi MC utk program debat dengan abg zul dan anas (kwn baru)
bunyi programnya cengini..hehhe
4th musleh international students debating championship 2012
hee :)..
ni 2nd n 3nd nita jadi MC tok program... 
alhamdulillah semuanya berjalan lancar walaupon nita ni byk sgt gagap bila bercakap

x sia2 la nita masuk KoQ public speaking kt UTM k.l ni...
akhirnya, nita aplikasikan jugak la apa yg nita belajar masa KoQ 2..
alhamdulillah, apa yg nita belajar 2 x sia2 mcm 2 jew...



ni masa malam pembukaan program debat 2...
nita sebelah kiri ( MC bahasa melayu) tengah abg zul (MC bahasa inggeris) 
dan hujung skali anas ( MC bahasa arab)
kalau x nk gugup kena la cool mcm ni..wahhhh
blazer kami pon besar lah... erghhhh... mmg gelebeh skit

ada gaya kn...hehehe....

time menyambut tetamu masuk masa ni...
"jemput2 semua..jgn segan2..hehehe..."
x da ayat jemputan mcm ni....
ayatnya lebih formal

masa majlis bermula..

nasib baik la kitorang bertiga, x da la nita gugup sgt macam masa pertama jadi MC dulu...
alhamdulillah nita semakin berani sekarang bila nk bercakap depan umum..
hehehe... tapi 2 la.. suara nita x sedap..hahaha..
layan jew la penonton2 2 dgr nita ckp

segak na..... pasukan KRS berdiri dengan kemas dan segak masa nk menyambut tetamu terhormat

majlis ni dijalankan kt dewan besar UTM k.l..


bila tetamu terhormat masuk 

debat akhir bahasa inggeris dijalankan masa pembukaan majlis.bagi penentu pemenang tempat pertama dan kedua..
yang pasti nita mmg teruja sgt bila tengok dorang berdebat secara lansung depan nita
terlalu fasih dan spontan..
wahhh... hebat naaa anak2 zaman skrg.. 

hakim2 bagi debat bahasa inggeris

ni pic masa abis jew kami jadi MC masa program penutup dijalankan

tgokla ..tudung pon warna lain kn....
kitorang jadi mengong kejap sebab.. dh abis kn..so...merdeka....
hehhee... btw..seronok sgt bekerjasama dengan dorg ni...
byk yg nita belajar...
thnk abg zul n anas...

konon2 muka takot....
sebelum majlis berlansung, ni lahh skripnyew... punya la tebal..
berkali2 jugak la nita membace nyew..
sampai suara nita hilang n sakit tekak...
ish2... tapi mcm mana pon..
mmg berbaloi la jd MC..
dpt belajar benda baru

sekian saja cerita nita...
pengalaman yg menyeronokkan dan nita belajar byk benda disini..
terima kasih pada teman2 yg byk bg sokongan...

k lahh.. nk g kelas ni...
jumpa lagi nanti..
wasalam dr nita..
jumpa lagi....

pengalaman tiada nilai untuk di beli

Wednesday, 11 July 2012

smart dinner'12 (masquarade)

salam..hee :)
dh lame sgt rasanya nita x update blog ni...
di sebabkan terlalu sibuk dgn program U, membuatkan nita x da masa nk mengarang kt blog ni...kecian blog ni..sunyi jew....

erm... mlm2 bute ni..nita nk cerita la sikit pasal makan malam persatuan nita kt UTM KL ni...
iaitu Persatuan Smart....
pada hari isnin yg lpas bersamaan 9.7.2012 kitorang telah mengadakan "dinner" iaitu malam mengeratkan lagi uhkuwah antara junior n senior2...
kelab smart ni terdapat dua cos yg terlibat...
cos pengurusan teknologi dan pengurusan perakaunan....

bawah ni adalah poster dinner 2...ni beegay yg buat..comel kn???



sebelom bermulanya program...kite kne posing2 sikit... t dh x sempat nk bergambar... :D

ni la susunan meja masa mlm 2... bdak2 x masok lagi sebab kami nk ciapkan dulu hidangan makanan

menu mlm 2...chicken chop.... heeee :D

amboi.... seram tgok dorg ni...wahhh..zoro pon ada lahhh

junior2 ni mmg kretif la dlm tema topeng ni... :D

ladies2 pon kne la bergaya kn.....

persembahan nyanyikan oleh junior2 tahun 1

alumni2 smart n UTM KL yg turut hadir....  thnk senior sbb dtg :D

wahhhhh...jeng2... nk tahu ni sapa????....

yg pegang hadiah2 2 semua king n queen... dorg menang award 2 lahhhh
dorg menang sebab tgok la baju dorg...pehhh.... mmg terbaik la kn... topeng yg dipakai pon..lain drp lain...
btw..tahniah taw... :D

sesi bergambar di akhir majlis.... :D

mcm2 rupa ada.... cantik2 n hensem2 belaka dorg2 ni....

seronok dorg nih... mcm2 yg di pergayakan

heee :D.. kitorang la miss world 2....
hhahahaa... mase nk habis majlis baru la dpt bergambar ngn dorg nih... :D
drp awal majlis..lansong x dpt jumpe dorg ni...

ehhh... nita buat apa 2???....

sebenarnya, semasa majlis dinner ni berlansung, nita di letakkan di dalam bahagian multimedia...
duduk belakang tabir jew...
walaupon blakang tabir jew...tapi... nk jugak nita bergaya mcm mak datin nihh....hehehe...
btw... seronok jugak jaga multimedia ni, cume yg x bez nya... dpt mkn lambat...
sebab x senang la law nk mkn selagi keje x ciap...



mak datin pon nak join lahhh...

ada jugak yg kata kt nita..." eh.. nita salah tema ni..ni arabian la." hahaha

pengalaman yg x dpt dilupakan sebenarnya bila nita ikot majlis ni... 
byk yg nita belajar bila kita nak membuat sesuatu program itu agar majlis berjalan lancar....
susah senang, teamwork o satu kumpulan sgt penting dlm bekerjasama tok menjayakan sesuatu majlis 2...
dan terima kasih kepada mahasiswa yg mengikuti majlis ni dan terima kasih juga kepada krew-krew yg bersusah payah menjayakan program ni...



sekian sahaja drp nita.. x nk ckp2 pnjang..tgok pic pon dh paham kn..mcm mana majlis 2 berlansung..heee :D
wasalam dan selamat malam

bila di beri tugas, itu adalah amanah untuk kita lakukan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...