Monday, 16 July 2012

jadi MC utk program debat :D

salam...
ari ni nita nk cite la sikit pasal nita jadi MC masa hari2 yg lepas... 
jap2..nita nk igat balik bila tarikhnya...
hah!! masa 7 dan 8 julai 2012..
nita jadi MC utk program debat dengan abg zul dan anas (kwn baru)
bunyi programnya cengini..hehhe
4th musleh international students debating championship 2012
hee :)..
ni 2nd n 3nd nita jadi MC tok program... 
alhamdulillah semuanya berjalan lancar walaupon nita ni byk sgt gagap bila bercakap

x sia2 la nita masuk KoQ public speaking kt UTM k.l ni...
akhirnya, nita aplikasikan jugak la apa yg nita belajar masa KoQ 2..
alhamdulillah, apa yg nita belajar 2 x sia2 mcm 2 jew...



ni masa malam pembukaan program debat 2...
nita sebelah kiri ( MC bahasa melayu) tengah abg zul (MC bahasa inggeris) 
dan hujung skali anas ( MC bahasa arab)
kalau x nk gugup kena la cool mcm ni..wahhhh
blazer kami pon besar lah... erghhhh... mmg gelebeh skit

ada gaya kn...hehehe....

time menyambut tetamu masuk masa ni...
"jemput2 semua..jgn segan2..hehehe..."
x da ayat jemputan mcm ni....
ayatnya lebih formal

masa majlis bermula..

nasib baik la kitorang bertiga, x da la nita gugup sgt macam masa pertama jadi MC dulu...
alhamdulillah nita semakin berani sekarang bila nk bercakap depan umum..
hehehe... tapi 2 la.. suara nita x sedap..hahaha..
layan jew la penonton2 2 dgr nita ckp

segak na..... pasukan KRS berdiri dengan kemas dan segak masa nk menyambut tetamu terhormat

majlis ni dijalankan kt dewan besar UTM k.l..


bila tetamu terhormat masuk 

debat akhir bahasa inggeris dijalankan masa pembukaan majlis.bagi penentu pemenang tempat pertama dan kedua..
yang pasti nita mmg teruja sgt bila tengok dorang berdebat secara lansung depan nita
terlalu fasih dan spontan..
wahhh... hebat naaa anak2 zaman skrg.. 

hakim2 bagi debat bahasa inggeris

ni pic masa abis jew kami jadi MC masa program penutup dijalankan

tgokla ..tudung pon warna lain kn....
kitorang jadi mengong kejap sebab.. dh abis kn..so...merdeka....
hehhee... btw..seronok sgt bekerjasama dengan dorg ni...
byk yg nita belajar...
thnk abg zul n anas...

konon2 muka takot....
sebelum majlis berlansung, ni lahh skripnyew... punya la tebal..
berkali2 jugak la nita membace nyew..
sampai suara nita hilang n sakit tekak...
ish2... tapi mcm mana pon..
mmg berbaloi la jd MC..
dpt belajar benda baru

sekian saja cerita nita...
pengalaman yg menyeronokkan dan nita belajar byk benda disini..
terima kasih pada teman2 yg byk bg sokongan...

k lahh.. nk g kelas ni...
jumpa lagi nanti..
wasalam dr nita..
jumpa lagi....

pengalaman tiada nilai untuk di beli

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...