Tuesday 3 April 2012

welcome smile :)

Assalammualaikum...
Salam buat semua para pembaca... hari ini hari pertama ::: smile like sweet honey ::: di blogger :)
blog ini di buat hanya untuk suka-suka dan berkongsi cerita mengenai hidup saya, keluarga saya, teman-teman saya dan orang di sekeliling saya. saya juga suka berkongsi ilmu dengan para pembaca sekalian jika terdapat  sedikit ilmu yang bermanfaat untuk dikongsi bersama. semoga dengan adanya ::: smile like sweet honey ::: ini, kita kan sentiasa tersenyum mengenang kembali detik-detik bahagia yang menjadi kenangan dalam hidup kita. dan menjadikan kita dalam keadaan tenang dalam menjalani hidup ini, malah blog ini dibuat bagi memberikan sedikit pengajaran kepada saya atau para pembaca jika terdapat pengajaran yang berguna dalam hidup ini...insyaAllah.... semuanya ditentukan oleh Allah S.W.T.. kita hanya merancang :)... senyumlah selalu semanis madu.....



mesti ramai yang tertanya-tanya, kenapa saya kata (smile like sweet honey) sedangkan ramai yang tahu, madu memang manis tetapi terdapat kelat dan sedikit pahit bila kita rasa... :) dalam maksudnya, kita memang inginkan kebahagian yang manis tetapi pada waktu yang sama terdapat kepahitan dan kelat dalam kemanisan itu... walaupun kita kelihatan bahagia tetapi kita masih terdapat kepahitan dalam mengharungi hidup ini.. pasal itulah saya memilih madu sebagai tajuk blog saya.. ermm... hidup tidak lengkap tanpa cabaran.. jadi hidup kita tidak semestinya manis seperti gula tetapi hipud kita seperti madu yang manis tetapi sedikit kelat... memang ajaib kejadian Allah S.W.T itu dalam mencipta sesuatu itu bagi membentuk kehidupan yang saling melengkapi dalam dunia ini.

Honey <-----  byk di ertikan dalam makna ::: peace, love and natural :::

No comments:

Post a Comment