Thursday, 26 April 2012

pelanduk dua serupa :)


   
 Salam..hee J ni nita nk cite pasal pelanduk due serupe…tadi nita jumpe pelandukk..besar taw pelanduknye, ade due eko…serupa sgt muka nya….hahahhaa
Ishh…nita graw je la..sebenarnya nita nk cite apa yg berlaku tadi, masa nita jejalan kat tanjong malim tadi.. time nak balik 2 nita ngan kawan nita c syira 2 duduk la kt bustand…ngah duduk2  2 nita nmpak adew sepasang couple punya la romentik, yg lelaki belikan air minum tok c  wanita..hehehe…sebenarnya couple 2 sepasang suami n isteri, dh berumur pon orgnya..maby dalam 60an la…senang cite pakcik n pakcik lahhh..hehehe

Ngah sembang2 ngan kawan nita tetiba pakcik n makcik 2 datang kt kami then pakcik 2 ckp kt nita…
“muka kamu ni sebijik mcm cucu pakcik, sebijik…pakcik Tanya makcik pon,dia kata sama…”
Pada waktu yg sama makcik 2 pon mengangguk tanda setuju apa yg pakcik 2 ckp…
Nita jwb la…”owh ye k?” hehehe..nita gelak jew n senyummmm jew..
Then pakcik menambah lagi.. “badan die pon sama mcm kamu,besar mcm ni jugak la…cucu pakcik duduk U..acik tengok mmg sama la…”

Nita kelu nk ckp apa2…jus gelak2 n layan jew apa yg pakcik 2 ckap…ishh..segan jugak kt makcik n pakcik 2..pulak 2 kami balik naek bas yg sama…pakcik 2 plawe nita duduk ngan dorg tapi nita tolak dengan baik..alasan nita “kami suka duduk belakang pakcik” kecian jugak sebenarnya…tap ink buat mcm mana…segan lahhh…nita asa maby pakcik n makcik 2 nk ajak sembang2 kot…
Papeponn..mmg sweet la pakcik n makcik 2….

Terigat dulu mase zaman sek…ramai kate muke nita mcm arab…dulu bdax2 junior sek men suka pggil nita “kakak arab”…hehhee….n adew gak yg kate muka nita mcm pretty zinta..adohhh bgge lakk…tapi lagi ramai yg kate muka nita mcm ekin mawi world 2…wadoh2..smpai adew yg tersilap pandang dulu…hehe…ustaah nita lak kate muka nita mcm c dinas…huaaaaa..pelakon 2…tapi baru2 ni ada akk 2 kate muka nita mcm pelakon indon cerite “nada cinta” hahhaa…mmg lain kot…..

Tapi skrg ni…byk yg jumpe nita kate muka nita mcm pelakon endon 2..wadoh2..sama kah??? Hahaha tapi mmg nita keturunan endon pon..tapi endon jawe…atok asal orang endon kt mentarang jawe…hahahaha
Tapi mmg dalam dunia ni byk pelanduk dua serupa…bkn sama sepenuhnya tapi seakan-akan sama….. J
Tapi ini jugak lah yg boleh membuatkan nita tersenyum sndiri bila teringat balik kisah2 ni….mcm2 yg jadi..byk yg lawak sbenarnya….

Senyuman boleh menghilangkan tekanan jiwa……

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...